Het logo van Assuralia

FAQ

Bestaat er een beroepsprocedure als ik het niet eens ben met mijn resultaat?

FAQ

De mogelijkheid om na inzage, een klacht in te dienen, wordt meegedeeld bij de kennisgeving van het resultaat van het examen aan de kandidaat.

De kandidaat kan bij Insert een gemotiveerde klacht tegen een examenresultaat indienen. Dergelijke klacht kan evenwel slechts worden ingediend nadat de betrokkene gebruik heeft gemaakt van de inzage in het examen. De klacht moet worden ingediend binnen de 10 werkdagen die volgen op de inzage in het examen.

De verantwoordelijken van Insert onderzoeken de klacht. Onder ‘de verantwoordelijken van Insert’ wordt verstaan:

  • Een persoon vermeld in de lijst van de mogelijke juryleden, maar die geen deel uitmaakt van de jury die het te onderzoeken geval heeft beoordeeld.
  • Marjorie Demannez, Training Manager Insert

Zij kunnen hiertoe de leden van de examenjury ondervragen. Zij delen hun gemotiveerde beslissing schriftelijk aan de klager mee binnen de 30 werkdagen na ontvangst van de klacht. Insert zal, zo nodig, binnen dezelfde termijn overgaan tot correctie van het examenresultaat.

Aan de kandidaat die gebruik maakt van zijn inzagerecht, of een klacht indient tegen het resultaat van het examen, wordt geen kopie van het afgelegde examen afgeleverd.

Een kopie van de door de eindverantwoordelijke van Insert meegedeelde beslissing wordt gelijktijdig bezorgd aan de leden van de examenjury.

Deze beslissing is bindend en niet meer vatbaar voor beroep.

Vertegenwoordigers van de FSMA en de NBB hebben toegang tot aanhangige beroepsprocedures. Zij hebben echter geen beslissingsbevoegdheid. Hun aanwezigheid dient louter om de naleving van de erkenningsvoorwaarden te controleren.


Blijf op de hoogte

Je ontvangt dan exclusieve artikels die je op de hoogte houden van de actualiteit in de verzekeringsector.

Inschrijven